آنکه نتواند نان دهد، لاجرم مرگ می دهد

ارسال شده توسط پریستار


صبح بخیر
به زور سرش رو از زیر ملحفه بیرون میاره، صبح بخیر
حالت چطوره؟
خیلی بد نیستم
درد داری؟
نه
به نظر بهم ریخته میایی، کاری از دستم بر میاد؟ ( تمایلی به حرف زدن نداره)
تازه دیشب فهمیدم که باردارم.
چندمین بچه ات هستش
دومین
دو تا که زیاد نیست!
نه ولی همسرم بی کاره و خودم هم کار درست و حسابی ندارم، کی می خواد هزینه ش رو بده؟ گیجِ گیجم
حالم بد شد، درونم به هم ریخته بود. لعنت به دنیایی که در اون یک مادر برای اینکه نمی تونه هزینه بزرگ شدنِ بچه اش رو تأمین کنه باید اینطوری بخودش بپیچه.
باید آماده بشی برای سونو گرافی
جواب سونوگرافی آماده ست، اما نه من و نه همکارم جرأت نداریم که نتیجه رو بهش بگیم، منتظر پزشک اورژانس می مونیم.
خب خانم ... خبر دارین که باردار هستین؟
بله
و می دونین که دوقلو هستش!!!
هنوز جمله پزشک تموم نشده که صدای ناله ای بلند و چشمانی از حدقه بیرون آمده فضای اتاق رو کاملن تغییر میده!!
من داشتم فکر می کردم که بهترین روش برای سقط جنین چی می تونه باشه، من که حتی توانِ مالی ام به بزرگ کردنِ یه بچه نمی رسه، حالا دوقلو شد....... و گریه ای پر سوز.
اینجا خوشبختانه رسم نیست بگن، آنکه دندان دهد نان دهد، آخه اینجا می شه کودکانی رو دید که بدلیل کمبود کلسیم یا دندون در نمی یارن یا دندوناشون رشد کافی نداره. (بچه های اسکیموهایی که هنوز در مناطق قطبی زندگی می کنن).
آقای دکتر بیرون میاد و می گه خیلی غمگینه ولی مسئله ی من نیست، مشکل فیزکی نداره و من می خوام مرخصش کنم بره خونه.
دلم می خواد به زمین و زمان فحش بدم، دلم فریادی عمیق میخواد، در دنیای متمدن و پیشرفته ی قرن 21 کانادایی، زنی بخاطر بارداری اش خودش رو به در و دیوار می کوبه. یاد سالها پیش افتادم، اون شب لعنتی، زنی غرقِ بخون، رنگ پریده و زرد با لبهایی لرزان، دو نفر پلیس زن چادری، مادری هراسان. زن با سیخ کباب به جون شکمش افتاده بود که بچه ی نامشروعش رو سقط کنه. زنی که ازدواج نکرده بود و باردار شده بود. زنی که بخاطر باردار شدنِ خارج از عرف و سنت و مذهب به جنون رسیده بود و اولین وسیله ای که بدستش رسیده بود رو حواله ی کودک هرگز زاده نشده اش کرده بود تا بداند که اگر هم پا به این دنیا بگذارد باز هم به سیخِ جهل و جنونِ مذهب و سنت کشیده خواهد شد. زنی که نه تنها جنینش را که قمست زیادی از روده و رحم و تخمدانش را بخاطر یک همخوابگی بدونِ اجازه ی دنیای زن ستیزش به تاراج داد و رفت که روزگارانِ جوانی اش را درسیاهچالهای توحش جمهوری اسلامی بگذارند. لعنت به این دنیای وارونه و لعنت به هر دو نظام اسلامی و سرمایه داریش. 

0 نظرات:

ارسال یک نظر